HTML

Miről írok?

Sminkmesterként sminkről. Masszőrként masszázsról, protokollosként protokollról, bölcsészként kultúráról és NŐKÉNT...a világról. www.goldenapplestudio.hu

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Linkblog

Friss topikok

  • Izza Sandor: Hat igy is van (2015.10.26. 21:05) Tessék, csak beszélnem kellett róla
  • Mókusélet: Olyan jóóóóó ilyeneket olvasni.Különösen 23-tól felfelé....mondjuk a viharost nem ide sorolom :-) (2011.06.27. 16:28) 30 szösszenet
  • pancsolos: Ennek örömére megszámoltam az enyémeket.. 62. És kb 50db Sale e Pepe és Good Food... Vannak köztük... (2011.06.03. 18:27) Nos, a tegnapi listából semmi nem jött velem haza, viszont vettem
  • jikka: ó, a változás jó, a harminc meg nem is annyira rémes, hidd el, tapasztalat, és (nem) mellesleg a l... (2011.05.24. 21:03) Erről-arról
  • muzlid: @GoldenApple: Hát nem egy Salamender, de az ár/érték arány rendben van. (2011.05.18. 10:38)

Női vitaminok...smink, szépségápolás, masszázs, forró kávé. És még ki tudja, mi minden.

2008.09.26. 08:48 GoldenApple

Újra fodrásznál

Nem, ez határozottan nem az én műfajom. Valószínűleg le fogom növeszteni a hajam, meghagyom piszkos szőkésbarnának, töredezettnek, pántot rakok bele és Dévai Nagy Kamilla imitátorként fogom tengetni a napjaimat.

Tegnap, Drágáim, fodrásznál jártam - újabb szipiszupi üdvöske a magyar sztárfodrászok tengerén (ennél nagyobb képzavart nem tudtam egy mondatba sűríteni: szipiszupi? fodrász? tenger? MIVA'??). Szóval újabb remény, hit, bizalom, dallamos ének és fény az alagút végén.

A srác késett bő 20 percet, de nem baj, a tatár nem hajtott - engem. Ő azonban már az elején sajnálkozott, hogy

1. esik az eső

2. el fog késni a találkájáról, ugyanis valami nagy haverjával találkozik, akivel zsíros kenyeret mennek enni. Ja, és lilahagymával.

Világosbarnát szerettem volna szőke melircsíkokkal, ez volt az álmom,- de lebeszélt róla,  ő szőkét javasolt barna melircsíkkal. Hosszas menet volt, de meggyőzött, elmondta, hogy a szőke barnával mennyivel jobb, mint a barna szőkével, majd befestette a hajam, időközben kiszaladt anyagért, visszajött, bemelírozta... és láss csodát, álomszép lett. Őrületesen marta előzőleg a fejem a cucc, azt hittem egyben leesik az egész fejbőröm és valami Suhanó Villám indiánnevű motoros futár fogja a lobogó hajamat cégérnaek használni, de  meglepetésemre nem így lett: csodagyönyörű lett a melír, a varázslat beindult, mit beindult, szárnyalt!

Megbeszéltük, hogy milyen legyen a vágás, majd félbeszakított, hogy bízzam rá, majd ő tudja. Itt már majdnem pezsgőt bontottam - jippijájééé, érti, tudja, olyan lesz, huh-el-sem-hiszem-fodrász-a-javából, stb.

...és hosszasan beszélgettünk a szépítész szakmáról, ki-hova-dolgozik, melyik-fotóssal-jó-a-munka, ésatöbbi. Majd egyszercsak:

- ...na, szóval unom ezt az egészet. A vendégeket, a fodrászkodást, mindent. Legszívesebben abbahagynám.

- Ööö...oké, de kérlek várj még vele egy 20 percet, jó?- válaszoltam igencsak elhaló hangon.

- Jaj, nem úgy értettem, csak hát nagyon elegem van. Várj egy picit, telefonálnom kell. (...aham...nem, még itt vagyok...oké...mondom, hogy sietek, na, megyek dolgozni...persze-persze, belehúzok...jó?...na...oké, csá)

- Figyelj, én itt voltam időben...-mondtam bátortalanul.

- Nem baj, semmi gond - válaszolt felettébb nagylelkűen, noha ő késett.- Egyébként tök jól befogta a hajad a festék. Nem is gondoltam volna, mert ez a sz@rabb festék, itt vettem a sarkon, mert otthonról elfelejtettem bearkni a másikat. De nem lett rossz, sőt... tök jó lett, nem? Lehet, hogy át kéne állnom erre? Úgyse látja a vendég a tubust, nem?

Az utóbbi gondolatot már szinte magának mondta. Én közben 2 tükörrel meglestem hátulról is a nagy művet.

- ???????????????????. Ööööö...nos, hátul egy hangyányit rövidebb lett, mint kértem, de ugye szakmán belül ez nem lehet téma, majd megnő. Legalább most egészséges és még -igaz, hogy csak éppenhogy- össze tudom fogni. - biztattam magam.- Mennyivel tartozom?

-12 ezer lesz, oké?

És én hülye kifizettem. Esküszöm, csajok, valami nagypofájú zsebpitbull barátnőmmel kellene fodrászhoz járni. De őt is egy barátnőm ajánlotta, aki ezer éve ehhez a mókushoz jár - igaz csak vágatni, az ő haját nem festik. Egy szó, mint száz, rá való tekintettel (meg azért, mert egy lúzer vagyok) befogtam a pofámat, és fizettem, mint a katonatiszt.

Már a kabátomat vettem, mikor röhögve megjegyezte, hogy figyu, neked elmondhatom, mert szakmabeli vagy, és megérted, hogy lehetett volna barna is szőkével, csak k@rva sok idő lett volna és gondolom te sem akartál sokáig maradni.

Kiléptem az utcára és folytak a könnyeim. Nem, nem értettem meg. Itt és most én is vendég voltam. És tudjátok mit? Ezt az egész nagyvilágot nem értem. Nem értem és nem is akarom érteni, hogy miért kell átvágni, megtéveszteni, megcsalni, megkárosítani a vendéget. Én sem dolgozom olcsón, félreértés ne essék, megkérem az áramat. 

Ez azonban a sokadik eset, hogy ezzel a fajta inkorrektséggel találkozom a szépítész szakmában.

Felhívtam a Medvét és csak sírtam, sírtam a telefonba, hogy mennyire naív vagyok és hogy mennyire szakmaiatlan? élhetetlen? menőtlen?

Hazaértem, és már várt. Rendelt szusit, megbabusgatott, és ott, frissen pirított rákos szusitekerccsek a bendőmben és a hatalmas karjaiban valahogy helyrebillent a világ.

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://goldenapple.blog.hu/api/trackback/id/tr43682330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ddevil 2008.09.26. 09:58:40

Ezek után én már nem is merem ajánlani az én fodrászomat :(

Ed 2008.09.26. 10:25:57

Nem kötözködni akarok, mert elég most neked a bajod. De. Én már akkor felálltam volna, mikor 20 percet várat. Ez számomra megengedhetetlen. Egy fodrász (kozmetikus, manikűrös, edző, bárki) aki belőlem él, legyen pontos. Pont.
Vagy ha a várakoztatás miatt még nem is állok fel, de legkésőbb azon a ponton biztosan, mikor azon lamentál, hogy miattam el fog késni.
Én sem merem ajánlani ezek után a fodrászomat, pedig szépen dolgozik, szuperül vág és ízlésesen fest, minőségi anyagokkal. Az elmúlt 4 év folyamatos melírozgatása semmit nem tett tönkre a hajamban, sőt, csak fényesebb, puhább lett tőle. Mert tudja, mit kell rákenni, és az biza nem a legolcsóbb szar.

Én a helyedben kiírnám ide is, és az összes lehetésges fórumra ennek a paprikajancsinak a nevét. Hadd okuljunk.

És fel a fejjel!!! És éljenek a megértő és pátyolgató Férjek!!!

GoldenApple · http://goldenapple.blog.hu 2008.09.26. 10:56:54

Nagyon aranyosak vagytok, valószínűleg én vagyok elátkozva. A barátnőmnek szuperül levágta a haját, azért is kértem el a számát. Mindenesetre próbálkozom megint.

chou 2008.09.26. 14:50:10

három év hajnövesztés után formát akartam adni a "tollamnak": zokogva hagytam el a terepet, a csaj gyakorlatilag megrágta a hajam! (a vitt képhez köze nem volt annak, amit a fejemre rittyentett) az egész formátlan volt, mitha sötétben nyírt volna. a várakozó kuncsaftok megszeppenve figyelték a kirohanásomat, amire csak annyit mondott, hogy "ó... hát szerintem nincs is benne hiba!". mert az nem gáz, hogy az alja cakkos, és az egyik oldal centikkel rövidebb, mint a másik...nem az volt a bajom, hogy nem olyan frizurát nyírt, amilyet kértem, hanem az, hogy összevissza belevagdosott. javítás otthon, ollóval.
tanulság: attól még, hogy másnak jól megcsinálják a haját, a tiédet még simán elronthatja. és óvakodj a csacsogó fodrásztól, mert nem figyel arra, amit csinál!!!!

ddevil 2008.09.26. 16:05:48

Mondjuk mindezeken túl szerintem még nem is volt olcsó. Oké, az olcsóság sem jó, mert az is gyanús, én is hajlandó vagyok a minőségért fizetni, de hogy ennyiért még nem is vagy elégedett...
Én festés+melír+vágás+szárítás stb.-ért 8e-et szoktam fizetni és az sem kevés szerintem.

ladybird 2008.09.26. 16:12:17

Sajnálom, h. így jártál. :( Ezt sajnos gyakran tapasztalom én is fodrászoknál - a tanulókkal csináltatják a melírt, de ugyanannyit elkérnek érte, mintha a "mesterfodrász" csinálta volna, 10 perc magyarázat után, h. csak kicsit vágjon belőle, teljesen megkopaszt, vagy egészen más frizurát készít, mint amit kértek tőle, és persze erősködik, h. ehhez az arcformához ez milyen jól megy - miközben esélytelen, h. a szerencsétlen delikvens magának otthon rendesen be tudja szárítani, anélkül meg úgy néz ki az új frizurával, mint egy madárijesztő....:/ És a vendég érzi rosszul magát, és ezért nem szól, nem rendez jelenetet és kifizeti azt, amit nem, vagy nem így szeretett volna - holott ez is egy szolgáltatás, aminek jól megkérik az árát.
Kellene egy "önképző kör", hogyan-álljunk a sarkunkra-ha-igazunk-van témában. :)

Ed 2008.09.26. 17:16:54

Az én fodrászom is mesterfodrász. Értsd: megvan a mestervizsgája, rengeteget tanult, gyakorolt, versenyekre és továbbképzésekre járt. De egy kicsi, szerény üzlete van egy körútközeli mellékutcában, alig találod meg.
Festés + vágás + melír: szintén 8e körül. Én ezt korrekt árnak tartom.

A mesterfodrász különben nem keverendő össze a sztárfodrásszal, akiknet a média és/vagy szájhagyomány felkapott és agyonsztárolt. Nem attól lesz valaki tehetséges, hogy jó a marketingje. Ezt csak azóta tudom, amióta 2 barátnőm haját is nagynevű szalonokban (H.L. és Zs.T.) rontották el hosszú időkre, no nem maguk a "Mesterek", hanem az ott dolgozó, magukról felettébb sokat képzelő kezdők/tanonc-félék (kb. mint akiről a posztban olvashatunk).

Én azon a véleményen vagyok, hogy igenis szót kell emelni, ha nem vagyunk elégedettek. Ha nagy a gond, akár nyilvános fórumokon is, vagy a kamaránál (van ilyen a szépségszakmában???).

neomatsek 2008.09.27. 20:36:08

Sajnálom,h ismét pórul jártál:(Remélem legközelebb már nem lesz ilyen,és végre találsz egy szuper fodrászt,aki legalább olyan profin áll majd hozzád,mint te szoktál a vendégeidhez és a munkádhoz:)
Ezek után én már nem is merek pesten fodrászt keresni magamnak,lehet inkább hazajárok...

ladybird 2008.09.27. 22:23:45

De hol/hogy lehet megtalálni ezeket a normális fodrászokat? Én is könnyebben szólnék, ha tudom, h. az alternatíva nem az, h. a következő fodrász esetleg sokkal rosszabb. :/

Ed 2008.09.28. 19:35:25

Ladybird: nekem pl. egy ismerősöm ajánlotta ezt a fodrászt, mikor Pestre kerültem, és nem volt senki, akihez mehettem volna, az ismerősöm egyszer volt nála, de hogy szerinte ügyes. Így én is kipróbáltam, gondoltam, egyszer élünk, és nagyon bejött. Ennek 10 éve. Azóta is hűséges vagyok hozzá, bár megjegyzem, akiknek ajánlottam, azoknak kb. csak a fele volt vele elégedett, a másik fele azt mondta, nem egészen olyanra vágta, mint szerette volna. (de azért egyiknél sem volt ilyen durva a helyzet, mint amiről Goldenapple számolt be).
Tehát ízlések és pofonok....

An · http://da2828.blog.hu 2008.10.04. 23:58:37

Szia. Mind így vagyunk ezzel: a remény hal meg utoljára. Keressük a fodrászunkat, aki majd megvalósítja a csodát amire vágyunk. Én még az életben nem voltam egy fodrásznál 2x. A végén pedig inkább én végeztem el a szakmát, bár ettől a saját hajam formailag és színileg nem lesz sokkal jobb (egészségileg viszont annál inkább), de az osztálytársaim közül 36-ból találtam 3-at, akik összehozzák. Viszont a hozzám járók (család, rokonság, barátok, egyéb ismerősök és azok ismerősei), eddig hál' Istennek elégedetten és egészséges hajjal távoztak. Ha kicsit összeszedem az önbizalmamat egyszer meghívlak egy kényeztetésre, de hát még ez az önbizalom ügy sajnos nem az igazi. Képes vagyok még másnap és harmadnap (néha 1-2hét múlva) is felhívni a vendéget, hogy tényleg tetszik és tényleg elégedett??? De tényleg? Tényleg! :D Egyébként tuti, mert szerintem nem járnának vissza hétről-hétre, hónapról hónapra. Nem vagyok én sem tökéletes és sokat kell még tanulnom, mert hát ezt folyamatosan képezni kell, hogy az ember képben legyen, de azért a nagy SF (mesterfodrász a javából) maximális elismerése azért mégiscsak valami egy kezdő számára. Az álla is leesett az egyik munkámtól. Szóval bocsi az önfényezésért, de az ismételt felháborodás most ezt hozta ki belőlem - az őszinte részvét mellett természetesen. Viszont a férjurad előtt le a kalappal. :D (A HL-t pedig 1órás késés után sem voltam hajlandó bevállalni. Megvártam, mert azt az időt szántam 1,5hónapos bejelentkezés után a fodrászra - lévén egyik fő-fő mesterfodrász ennyi idő alatt ennyi várakozás után tuti befejezi - majd amikor megérkezett szépen megköszöntem a kellemes hangulatot és köszönöm nem kértem az általa elképzelt padlizsánlila hajból. Mert hát azt még megbeszéltük, hogy én rábízom - ő meg festene nekem egy ilyet. Bankszakmában örültek volna az új frizkónak.)Amúgy pedig imádom a padlizsánlilát én is és rózsaszínnel pláne. Na de hajban azért mégse hordhatja bárki. Nem? Jó lenne ha megtanulna a világ kiállni magáért!!! Még1x bocsi...a fentiekért :D
süti beállítások módosítása