HTML

Miről írok?

Sminkmesterként sminkről. Masszőrként masszázsról, protokollosként protokollról, bölcsészként kultúráról és NŐKÉNT...a világról. www.goldenapplestudio.hu

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Linkblog

Friss topikok

  • Izza Sandor: Hat igy is van (2015.10.26. 21:05) Tessék, csak beszélnem kellett róla
  • Mókusélet: Olyan jóóóóó ilyeneket olvasni.Különösen 23-tól felfelé....mondjuk a viharost nem ide sorolom :-) (2011.06.27. 16:28) 30 szösszenet
  • pancsolos: Ennek örömére megszámoltam az enyémeket.. 62. És kb 50db Sale e Pepe és Good Food... Vannak köztük... (2011.06.03. 18:27) Nos, a tegnapi listából semmi nem jött velem haza, viszont vettem
  • jikka: ó, a változás jó, a harminc meg nem is annyira rémes, hidd el, tapasztalat, és (nem) mellesleg a l... (2011.05.24. 21:03) Erről-arról
  • muzlid: @GoldenApple: Hát nem egy Salamender, de az ár/érték arány rendben van. (2011.05.18. 10:38)

Női vitaminok...smink, szépségápolás, masszázs, forró kávé. És még ki tudja, mi minden.

2009.10.05. 10:21 GoldenApple

Gyönyörű őszünk van

Teljesen észrevétlenül múlt el a nyár, és mire eljutott a tudatomig, hogy le kell engedni a gumikacsát, már ősz is lett. Pontosabban ősz közepe lassan... 

Igazi szép, meleg színekkel teli és egy meleg pulcsival elviselhető, sárguló leveles, gesztenyegyűjtős ősz. Olyan régi, általános iskolás, piros kocka iskolatáskás, indiánszínű, amibe lassan majd bekúszik az elmaradhatatlan sült alma és az ázott avar illata. 

Eszembe jut, hogy milyen illat volt régen az osztályban, mikor hatalmas platánlevelekről kellett temperával lenyomatot készíteni, vagy mikor technika órán gesztenyemanót csináltunk, meg gesztenyesünit fogpiszkáló tüskékkel.

Előttem van az iskolai folyosó, a tízórai, a szalvéta (bár mindig csak a többi gyereknek volt szalvétás uzsija - az én anyukám modern volt, bibibí, és alufóliába csomagolta a kajámat. Nem is voltak piros kockás cafatkák rajta!) és a poharas tej, a tornazsák átható gumiszaga és a frissen faragott színes ceruzakészlet illata. A régi, gumis, ceruzákat egyenként bedugós tolltartók... És mindig rendet raktunk benne, ha véletlenül grafitos lett az alja, kiradíroztuk. 

Imádtam, mikor év elején még fényes volt a könyveken a nejlon borítás. Szerettem a váltócipőmet, és emlékszem a sok elkallódott fél pár kesztyűre az osztályban...

 

Meg a titok-, osztály-, és barátságfüzetek... Rémlik?

 

Ps. a bejegyzés után egy órával: Drágáim, véghezvittem a fene nagy kismama hormontúltengésemben és a ragyogó ősz hatására a "milyen lehet kockás takaróba bújni és tejes teát iszogatni?" projektet.

Jelentem:

  1. jéggé fagyott tappancsokat kockás plédbe bújtatni jóóóó
  2. a tejes tea okádék. Én nem is értem: én rontottam el valamit? Szóval elmúlt a nagy kultúrsokk, megyek nutellát enni. És egy mozdulattal kiöntöm a budiba a tejes teát.

 

 

 

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://goldenapple.blog.hu/api/trackback/id/tr741428523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eeversion · http://ftldftba.blogspot.hu 2009.10.05. 16:47:25

A tejes tea nagyon jó, illetve tejszínes, Earl Grey-ből kell csinálni. Kisgyerek korom óta így iszom a teát, igaz, régen cukrot is raktam bele.

GoldenApple · http://goldenapple.blog.hu 2009.10.05. 16:53:36

Arányok? Mennyi tejet teszel bele? Lehet, hogy itt rontottam el...

ladynicotin 2009.10.05. 17:52:11

Van egy olyan fajta tea, ami ír krémlikőr vagy karamellás ízesítésű(Earl Grey-t is aromásítanak így). Nah egy bögrébe én speciel max 1 teáskanál cukrot rakok (annál több nem kell, mert a tea is édeskés ízű) és egy pici tejszín (attól lesz krémes). Próbáld ki! Kakaó helyett is elmegy simán, persze az igazi forrócsokit nem übereli.

GoldenApple · http://goldenapple.blog.hu 2009.10.05. 19:42:17

Hmmm... tippeket, tippeket, tipeket méééég!

VKI · http://raknelkul.blog.hu 2009.10.06. 07:15:30

@GoldenApple: Vaníliás ízesítésű tea max. fél deci tejjel. Működik feketével, de ami meglepőbb (én is a napokban próbáltam) zölddel is! Ezek a színek a tea színei voltak, nem a tejé... :)
Egy kis sztori: Mauritiuson tetszett meg a tejes tea, ott saját feketeteájuk van, általános ízesítése a vanília, nagyon jól megy a kettő egymáshoz. Hazafelé a repülőn a sztyuárdessz megkérdezte, mikor a teát szolgálta fel, hogy: Milk? Hmm, mondom: Yes!, de jó... Erre a kezembe nyomott egy tejporos zacskót...

eeversion · http://ftldftba.blogspot.hu 2009.10.06. 23:44:38

Há, mi úgy szoktuk, h egy agy bögre teához 1 vagy 2 ilyen kis kávétejszín (a sok pici dobozos csomagból), de ha van itthon habtejszín, akkor abból úgy, hogy szép bézs színe legyen, az nem tudom, mennyi lehet. Cukor ízlés szerint.

eeversion · http://ftldftba.blogspot.hu 2009.10.07. 10:32:58

Jaj, már egyáltalán nem tudok helyesen gépelni, bocsánat! :)
süti beállítások módosítása