HTML

Miről írok?

Sminkmesterként sminkről. Masszőrként masszázsról, protokollosként protokollról, bölcsészként kultúráról és NŐKÉNT...a világról. www.goldenapplestudio.hu

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Linkblog

Friss topikok

  • Izza Sandor: Hat igy is van (2015.10.26. 21:05) Tessék, csak beszélnem kellett róla
  • Mókusélet: Olyan jóóóóó ilyeneket olvasni.Különösen 23-tól felfelé....mondjuk a viharost nem ide sorolom :-) (2011.06.27. 16:28) 30 szösszenet
  • pancsolos: Ennek örömére megszámoltam az enyémeket.. 62. És kb 50db Sale e Pepe és Good Food... Vannak köztük... (2011.06.03. 18:27) Nos, a tegnapi listából semmi nem jött velem haza, viszont vettem
  • jikka: ó, a változás jó, a harminc meg nem is annyira rémes, hidd el, tapasztalat, és (nem) mellesleg a l... (2011.05.24. 21:03) Erről-arról
  • muzlid: @GoldenApple: Hát nem egy Salamender, de az ár/érték arány rendben van. (2011.05.18. 10:38)

Női vitaminok...smink, szépségápolás, masszázs, forró kávé. És még ki tudja, mi minden.

2009.05.08. 13:05 GoldenApple

Bár tegnap kérte

Címkék: ezisazis

egyik kedves vendégem, de sosem hittem volna, hogy kívánsága valóra válik: nos, ez ma tényleg a 3 posztos nap.

Mostanában csúnya kaka és káromkodós vagyok.

Igazából az agyrém tegnap indult. Álltam az illatszeresnél a (nem kicsit) hosszú sor végén egy pályaudvar közelében. A pénztárnál egy fiatal srác, olyan megahtározhatatlan korú, de még 20 alatti, nagy hátizsákkal, szemmel láthatóan hosszú útra indul, talán gimnazista, talán egyetemre jár, de biztos ami biztos, még a vasutas sztrájk előtt haza akar érni. Tökmindegy. Kosarában két csoki meg egy literes ásványvíz, majd mikor az ásványvízre az eladó beüti a 395 Ft-ot, akkor elkerekedik a szeme, és mégsem kéri a vizet, elnézést kér, rossz árat nézett és csak egy ötszázas van nála, a vizet vissza kell tenni és másik kell helyette.

A víz oxigénnel dúsított, flancos csomagolású, szuper kupakja van (olyan csőrös-sportitalos), és az ára, nos, tényleg félreérthetően van kiírva, de csak az üveg miatt 200 Ft-ot megér(t volna). Jó, oké, belbecs meg minden, de tedd szívedre a kezed, mikor vettél utoljára valamit azért, mert jó volt a csomagolása? Nem is olyan rég, ugye? A legjobb  barátnőm (madarat tolláról?) azt mondta, hogy azért vettem meg ezt a kabátot, mert gyönyörű a bélése. persze a kabát is szép, de a bélése... Hmmmmmm......

Vissza a boltba, a tétel sztornó, mondom SZTORNÓÓÓ, üvölt fel a lány az emeletre, miközben húzza a száját, és kifejti, hogy nem kell itt szabadkozni meg elnézést kérni, most itt áll az egész sor és egyébként is... Nos, itt a srácnak már vörös volt a füle és remegett a keze.

Majd lejött az üzletvezető, morogva és gúnyos megjegyzéseket odaszurkálva, hogy "na, már megint sztornó", "na, már megint jöhet le az emeletről" és a kasszás meg a biztonsági őr halk-gyunoros megjegyzései, hogy ja, ja drága ez a víz, és hogy NEM KELL DRÁGA DOLGOKAT LESZEDNI A POLCRÓL, HA NEM TUDJUK KIFIZETNI, nem csokikázni kéne...

A srác szemét itt öntötte el a könny, az én agyamat meg a híg sz@r és előszedtem a szebbik stílusomat.

- Hölgyem, talán nem így kéne, nem? Elnézést kért.

- Mi a probléma?- nos, ez az a tipikus "vagyonőr mondat, amit jobb helyeken a "miben segíthetek"-ra váltottak már rég, és nem tartozik hozzá a mellizom megmozgatása.

- A probléma a bánásmód és a...

- Mi a baja a csajnak?- ezt már hátulról ordította előre az egyik árurakodó.

Felvázoltam (felváltva ordítottam, majd káromkodtam, majd levegőt vettem), hogy mi a probéma. A probléma az a három perc alázás, amit ennek a fiúnak el kellett viselni egy tetves ásványvíz miatt. Hogy a kasszás, aki életében soha nem venne 400 Ft-os vizet a 70 ezer forintos fizetéséből (jelzem, én sem venném meg), fikáz egy kereset nélküli gyereket. A probléma az, hogy mindenkinek, bárkinek, mindenféle anyagi körülmények között (szegény vagy gazdag) és mindenféle szituációban (most épp van-e nála pénz vagy nincs) joga van a méltósághoz és ahhoz, hogy ne alázzák meg. Sosem felejtem el, egyszer edzésről mentem hazafelé, és átmentem a Westenden. Megláttam álmaim táskáját (akkut táskamániám van) - tény és való, rohadt drága volt. Otthon azonban a diófa doboz mélyén sivalkodott és ordibált az az 50 ezer forint, amit kiegészítésnek kaptam. Beléptem a boltba, és szerettem volna a kezembe fogni a táskát, megfogni, érezni a tapintását, megnézni a belsejét, a cipzárt... és igen, melegítőben és edzőcipőben voltam. A hölgy "nagyon kedvesen" tudtomra adta, hogy

  • az egy nagyon drága táska
  • biztos, hogy meg akarom nézni?
  • mert feleslegesen és csak a móka kedvéért nem veszi le
  • és tényleg 53.000 Ft.

Tudom, tudom, nem kellett volna, de kifordultam a boltból és potyogtak a könnyeim hazafelé.

Na vissza a vízhez meg az artikulálatlan üvoöltésemhez (vörös volt a fejem konkrétan), szóval a vége az lett, hogy legyek kedves elhagyni az üzletet, most. MOST.

- És hova tegyem a kosaramból az árut?

- Csak dobja le a földre.

Szó szerint vettem amit mondott.

(A vizes problémához egyébként hozzátartozott, hogy b@sszameg öregszem, mert egy 18 év körüli fiú nekem már gyerek, de ez most nem tartozik ide).

És akkor arról a senkiházi seggarcúról, aki bottal rávert a kutyám gerincére ma a parkban, na arról ma nem írok posztot. Majd legközelebb. Most nem, nem lenne jó vége.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://goldenapple.blog.hu/api/trackback/id/tr331109760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2009.05.08. 13:31:16

teljesen kiborítanak ezek a történetek, pedig ez a nagy magyar valóság sajnos...

GoldenApple · http://goldenapple.blog.hu 2009.05.08. 13:34:47

Ugyan... ne borulj ki. Pont most beszélgettünk egy barátnőmmel, hogy miért kaphatom ezeket a konfliktusokat az élettől. Talán azért, mert sokáig kerültem a vészes helyzeteket és nem álltam ki magamért. Jó pár éve azonban meg kellett tanulnom, és egészen addig megy ez a kiállósdi, amíg be nem hozom a lemaradást.

páva vagyok hagyjatok repülni 2009.05.08. 15:01:41

Hát, így is fel lehet fogni, meg úgy is, ha kissé odafigyelsz, valóban sok a görény ember. Nagyon jól tetted, hogy megvédted, így maradt a legény önbecsüléséből valami, bizonyára sok ilyen dolog megtépázta már.
10 év múlva majd ő véd meg valakit, a pozitív példa is ragadós. :) Én is ilyen anyaoroszlán(y) vagyok, ha kisebbeket bántanak.
Zavartam én már el villamosról is hajléktalant (4-6os, baross utca) aki középiskolás kislányokat zaklatott. Persze mackóban nagydarab pasas mellettünk nem jött volna segíteni.

Én most minden hétköznap járok piacra a gyerekkel, agyrém hogy a bevásárlókocsikkal szlalomozó öregek milyen válogatott görénységekkel mennek neki embertársaiknak, gondolom egzisztenciális lecsúszásukat kompenzálják így (oda a minimális hatalmuk, befolyásuk az életükre stb)
Persze találkozok én aranyos nénikkel is, akik megállnak a gyerek miatt, csak ők velük kevesebb az összetalálkozás, mert a görények keresik a "kapcsolatot". :D

neomatsek 2009.05.08. 17:12:15

Engem ezek a dolgok elszomorítanak.Ezek az emberek nem,h örülnének,h van munkájuk és vannak vevők,akik ott vásárolnak,de ha mindig ilyen hozzáállást fognak tanusítani,akkor egy idő utána majd senki nem megy oda,és nem lesz állásuk,meg is érdemlik...
Ilyenkor az is eszembe jut,h japánban,ha valami probléma van,mondjuk rossz a címke,nem tudja leolvasni a gép,akkor egy alkalmazott elszalad,hoz egy másikat,azt leolvassák és odaadják a rosszat a vevőnek,nem pedig leordítják a hajadat,h miért nem vetted észre.Mikor fogunk mi eljutni erre a szintre?

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2009.05.08. 18:54:47

@GoldenApple: sajnos, idealista vagyok, mindig pozitívan fordulok az emberek felé, és teljesen meglep (a sok sok rossz tapasztalat ellenére), hogy valakinek nem ugyanez a norma :-(

goettin 2009.05.09. 20:34:51

elkeserítő, hogy itt tartunk, de én nem adom fel, mert talán ha jó emberek jó példát mutatnak (vagy csak néha odakoppintanak, hogy tudni lehessen ők jók, nem hülyék), akkor a racionális és ésszerű viselkedés terjedhet; amúgy: Mivel mindig az okos enged, már rég a hülyék uralkodnak.

ladynicotin 2009.05.10. 20:56:33

Egyetértek én az összes kommenttel, de amióta sokat közlekedem, sokfelé megfordultam a városban, tényleg elképesztően zavaróak tudnak lenni maguk az emberek. Pofátlanok, udvariatlanok, nagyképűek, durvák, kötözködőek és ami a legszomorúbb, ha segíteni kéne, le se bagóznak. Korosztálytól függetlenül. Persze tisztelet a kivételnek, mert vannak!!! Elkeserítő és szánalmas, hogy sokkal kevesebb empátiát érzek feléjük, mint pár éve.
Az agresszív, kötekedő, türelmetlen "kismalac" belőlem is egyre gyakrabban tör elő és azt hiszem a "Talán azért, mert sokáig kerültem a vészes helyzeteket és nem álltam ki magamért. Jó pár éve azonban meg kellett tanulnom, és egészen addig megy ez a kiállósdi, amíg be nem hozom a lemaradást." megfogalmazás tökéletes leírása az én esetemben is.
Múltkor meg hangosan röhögtem magamon, amikor eszembe jutott egy eset.Egy buszon utaztam egy év kb, ami rettenetesen tele volt.(nem meglepő) Gondolom mindenki alig várta, hogy végre leszállhasson, amikor egy fiatal barna hajú nő, odaszólt a mellette álló szőkének, hogy hozzáér a táskája(az a kis kéziretikül-fajta) ez zavarja és hogy tegye el...(könyörgöm, nekem a vesémet szúrta éppen valami/valaki).Na ezt eljátszotta háromszor, amikor egyszer csak elkezdte lökdösni a szőke csajt, meg rángatta a táskáját, aki meg csak odaszólt, hogy "jajj mit csinál?" a barna meg hogy "hülye szőke ne nyávogj, mondtam hogy zavar a táskád" szöveggel tovább lökdöste azt a szerencsétlent. Egy 3. fiatal csaj meg baromi intelligensen közölte a barnával, hogy igen, szar ez a tömegközlekedés, de ha ennyire nem bírja, járjon taxival, autóval, stb. De ez így nem állapot.
Szóval múltkor én is akkor már aznapi ötödik "élményutazásamon" voltam túl egy élményjáraton és legszívesebben ordítottam volna. Hangosan, csupán annyit fejhangon, hogy NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!És akkor eszembe jutott a barna csaj, a "hülye szőke ne rinyálj, zavar a retikülöd" dumája és rájöttem, ezt az állapotot sajnos most már én is bármikor elérhetem...:( :)

ladynicotin 2009.05.10. 21:04:11

uhhjujjújj! Ez "csöppet" hosszúra és kuszára sikeredett, sorry. Jó volt végre kiírni ezt.:)

Brüsszeli csipke 2009.05.10. 22:49:57

Hogy mi történt a kutyával????
És hogy van? Legalább hazavitt abból a ....-ból egy darabot a fogai közt?
(Egy kutyát bántani: örök kárhozat legyen a sorsa annak!)

ladynicotin 2009.05.10. 22:57:06

ezzel tökéletesen egyetértek!
süti beállítások módosítása